E-learning kutató műhely
A Milton Friedman Egyetem E-Learning kutató műhely célja kutató-fejlesztő munkával hozzájárulni az elektronikus oktatás hatékonyságának növeléséhez, módszertani megalapozottságához, minoségének javításához.E-learning kutató műhely
ELearning kutatóműhely
Az IKT (Információs és Kommunikációs Technológia) alkalmazása a tanítási tanulási folyamatban megnöveli a pedagógusok lehetőségeit a differenciált oktatás megszervezésében. Az IKT segítségével olyan tanulási környezet alakítható ki, amely motivál, tanulási élményekben gazdag, minden diák számára megteremti a hatékony, eredményes tanulási feltételeket.
Az IKT akkor tölti be ezt a funkcióját, ha az oktató pontosan tudja, hogy milyen lehetőségeket hordoz egy-egy eszköz, hogyan segíti az ismeretanyag hatékony elsajátítását, ha ki tudja használni azt a többletet, amelyet az eszközök nyújtanak számára, például a szemléltetésben, a tanár-diák kommunikációban, az azonnali visszacsatolás, az interaktív tanulási környezet megteremtésében.
A műhely célkitűzése:
- Kutató-fejlesztő munkával hozzájárulni az elektronikus oktatás hatékonyságának növeléséhez, módszertani megalapozottságához, minőségének javításához.
- Az e-learning keretrendszerek alkalmazásával kapcsolatos hazai és a nemzetközi tapasztalatok összegzése, az elért eredmények továbbfejlesztése.
A Műhelyben jelenleg folyó kutatómunka:
- A Moodle 4.1. keretrendszer alkalmazási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban
- Virtuális osztályterem a Moodle keretrendszer támogatásával
- Tananyagfejlesztés: a hatékony tanulást segítő e- módszertani megoldások – számonkérés, vizsgáztatás a Moodle keretrendszer támogatásával
- Távoktató kurzusok kifejlesztése a Moodle keretrendszerben
- Interaktív ekönyvek fejlesztése Moodle kompatibilis szoftverekkel: SCORM – Sharable Content Object Reference Model – eXe és RELOAD Editor , Hot Potatoes….
- Microsoft Office™ eszközök (Word, Excel és PowerPoint) használata a digitális tananyagfejlesztésben
- Mozgóképszerkesztő és Hangrögzítő szoftverek (MovieMaker, DaVinci Resolve, Audacity) alkalmazása az ekönyv-fejlesztésben
Kutatómunkánk eredményeit rendszeresen publikáljuk:
A könyvek elérési útvonalai. www.miltonfriedmanegyetem.hu/moodle, illetve www.mfupress.hu/ekönyvek
2024-ben megjelent ekönyveink a „Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen” program keretében:
- Horváth Katalin: Matematika példatár 2. interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen, 2024.
- Wintsche Gergely: Matematika példatár 2interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen, 2024.
- Lukácsné Pósán Anna: Állampolgári ismeretek interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen, 2024.
- Kovács Áron: Mikroökonómia interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,
- Artner Annamária: Szakszeminárium interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,
- Horák László: Operációkutatás, interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,
A műhely tagjai:
- Szegediné Dr. Lengyel Piroska a műhely vezetője
- Dr. Artner Annamária
- Lukácsné Pósán Anna
- Dr. Wintsche Gergely
- Horváth Katalin
- Horák László
- Sulyok Tamás
- Dr. Kovács Áron