Oldal kiválasztása

E-learning kutató műhely

A Milton Friedman Egyetem E-Learning kutató műhely célja kutató-fejlesztő munkával hozzájárulni az elektronikus oktatás hatékonyságának növeléséhez, módszertani megalapozottságához, minoségének javításához.

E-learning kutató műhely

ELearning kutatóműhely

Az IKT (Információs és Kommunikációs Technológia) alkalmazása a tanítási tanulási folyamatban megnöveli a pedagógusok lehetőségeit a differenciált oktatás megszervezésében. Az IKT segítségével olyan tanulási környezet alakítható ki, amely motivál, tanulási  élményekben gazdag, minden diák számára megteremti a hatékony, eredményes tanulási feltételeket.

Az IKT akkor tölti be ezt a funkcióját, ha az oktató pontosan tudja, hogy milyen lehetőségeket hordoz egy-egy eszköz, hogyan segíti az ismeretanyag hatékony elsajátítását, ha ki tudja használni azt a többletet, amelyet az eszközök nyújtanak számára, például a szemléltetésben, a tanár-diák kommunikációban, az azonnali visszacsatolás, az interaktív tanulási környezet megteremtésében.

A műhely célkitűzése:

  • Kutató-fejlesztő munkával hozzájárulni az elektronikus oktatás hatékonyságának növeléséhez, módszertani megalapozottságához, minőségének javításához.
  • Az e-learning keretrendszerek alkalmazásával kapcsolatos hazai és a nemzetközi tapasztalatok összegzése, az elért eredmények továbbfejlesztése.

A Műhelyben jelenleg folyó kutatómunka:

  • A Moodle 4.1. keretrendszer alkalmazási lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban
  • Virtuális osztályterem a Moodle keretrendszer támogatásával
  • Tananyagfejlesztés: a hatékony tanulást segítő e- módszertani megoldások – számonkérés, vizsgáztatás a Moodle keretrendszer támogatásával
  • Távoktató kurzusok kifejlesztése a Moodle keretrendszerben
  • Interaktív ekönyvek fejlesztése Moodle kompatibilis szoftverekkel: SCORM – Sharable Content Object Reference Model – eXe és RELOAD Editor , Hot Potatoes….
  • Microsoft Office™ eszközök (Word, Excel és PowerPoint) használata a digitális tananyagfejlesztésben
  • Mozgóképszerkesztő és Hangrögzítő szoftverek (MovieMaker, DaVinci Resolve, Audacity) alkalmazása az ekönyv-fejlesztésben

Kutatómunkánk eredményeit rendszeresen publikáljuk:

A könyvek elérési útvonalai.  www.miltonfriedmanegyetem.hu/moodle, illetve www.mfupress.hu/ekönyvek

2024-ben megjelent ekönyveink a „Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen” program keretében:

  1. Horváth Katalin: Matematika példatár 2. interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,  2024.
  2. Wintsche Gergely: Matematika példatár 2interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,  2024.
  3. Lukácsné Pósán Anna: Állampolgári ismeretek interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,  2024.
  1. Kovács Áron: Mikroökonómia interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,
  2. Artner Annamária: Szakszeminárium interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,
  3. Horák László: Operációkutatás, interaktív ekönyv (hangos könyv), RRF-2.1.2-21-2022-00029 “Digitális Egyetem kialakítása és kompetencia-fejlesztés a Milton Friedman Egyetemen,

A műhely tagjai:

  • Szegediné Dr. Lengyel Piroska a műhely vezetője
  • Dr. Artner Annamária
  • Lukácsné Pósán Anna
  • Dr. Wintsche Gergely
  • Horváth Katalin
  • Horák László
  • Sulyok Tamás
  • Dr. Kovács Áron