Konfliktus és stressz-kezelés

Konfliktus és stressz-kezelés

(E-00725/2014/D001)

A PROGRAM CÉLJA

A résztvevők képesek legyenek munkájuk, feladatvégzésük során a különféle helyzetekben keletkező konfliktusok kezelésére, azok korai felismerésére és megelőzésére. Ezzel párhuzamosan saját stresszes helyzeteik kezelésére is felkészítést kapnak. A résztvevők képesek lesznek konfliktusok felismerésére és kezelésére, stresszhelyzetek azonosítására és kezelésére.

A program célcsoportja: A téma iránt érdeklődő felnőttek, álláskeresők, a különböző cégek, vállalatok szervezetek és intézmények, önkormányzatok jelenleg aktív dolgozói illetve jövőbeni munkatársai.

A PROGRAM ÓRASZÁMA: 10 óra

A PROGRAM FŐBB ELEMEI

  • A konfliktusok keletkezése (a konfliktusok keletkezésének módjai, a konfliktushelyzetek és a konfliktusveszélyt jelentő helyzetek felismerése, a megelőzés, a korai elkerülés lehetőségei).
  • A konfliktusok természete, fajtái (az agresszió szerepe a konfliktusban, a konfliktusok dinamikája, a konfliktushelyzetek jellegzetes típusai).
  • A konfliktusok feloldásának eszközei (a konszenzuskeresés, a konfliktuskezelés öt lehetséges módozata).
  • A stressz felismerése, kezelése (a stressz keletkezése, a stressz felismerése, a frusztráció és a düh).
  • Az érzelmek és indulatok tudatosítása, kezelése (a szubjektív érzelmek és az objektív tények elkülönítésének eszközei, asszertivitás a konfliktusok kezelésében, a személyiséghez illeszkedő optimális stratégiák).
  • A konfliktus előnyei, használhatósága (a konfliktus energiáinak irányítása, a konfliktusok szerepe a kapcsolatok elmélyítésében).