Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Tófalvy Tamás: Meta-metaverzum: Egy technológia diszkurzív megalkotása, a platformizáció logikája és a jövő kérdőjelei

Tófalvy Tamás: Meta-metaverzum: Egy technológia diszkurzív megalkotása, a platformizáció logikája és a jövő kérdőjelei – Szabad Piac 2023. 1. sz. 53.

DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2023.1.6

LETÖLTÉS

A metaverzum a Meta-márka 2021-es bevezetése óta az egyik legnagyobb karriert befutott divatszóvá vált a közösségi médiáról szóló iparági, szakmai és laikus diskurzusokban is. Mi a metaverzum, hogyan működik a digitális média-ökoszisztémában, és hogyan zajlik a technológia diszkurzív megalkotása? A tanulmány egyrészt elemzi a metaverzum mint interfész-forma lehetséges funkcióit és helyét a platformizáció folyamatában, másfelől azt vizsgálja meg, milyen problémákat vet fel a technológiának az ismeretlen és megjósolhatatlan jövővel való legitimálása. A tanulmány amellett érvel, hogy a metaverzum fejlesztési és diszkurzív stratégiái mélyen és strukturálisan összefonódnak a világgazdaság és a kulturális iparágak szerkezetét és működését egyre jobban meghatározó platformizáció növekedés- alapú üzleti logikájával, melyben a jelenlegi kockázati tőkebefektetések érvényességét a jövőbeli – még nem létező – lehetséges monetizációs módszerek víziói igazolják.

Kulcsszavak: digitális, jövő, media-ökoszisztéma, Meta, metaverzum, platformizáció