Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Guld Ádám: Sportolók, rajongók, influencerek. Szurkolói szokások változása az online térben

Guld Ádám: Sportolók, rajongók, influencerek. Szurkolói szokások változása az online térben – 2021. 2. sz. 78-88.

DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2021.2.8

Letöltés

A digitális médiakultúra térhódítása napjainkban az élet szinte minden területén tetten érhető. Az online média a leghétköznapibb praxisokban is új megoldásokat eredményez, és ez alól a sport és az ahhoz kapcsolódó rajongói kultúrák működése sem képez kivételt. A 2010-es évek közepétől már jól megfigyelhető az a trend, ahogyan a sportolók, a sportesemények, illetve ezek rajongói egyre jelentősebb mértékben kapcsolódnak az online színterekhez. Az említett átalakulás jelentős változásokat generál, és ezeknek gyakran egészen távolra mutató hatásai is lehetnek. Az egyik ilyen jelenség, hogy a sport kiválóságai az online véleményvezérek vagy influencerek szerepében tűnnek fel. Tanulmányomban ezeket a folyamatokat mutatom be egy friss kutatás eredményei alapján, ami a magyar szurkolói szokások változásait vizsgálta a 2021-es Labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán. Ezt követően a tanulmány második fele arra fókuszál, hogy a szurkolói gyakorlatok változása hogyan járul hozzá ahhoz, hogy a sportolók az influencer piac legértékesebb szereplőivé váljanak.