Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Balogh Csaba, Dragon Zoltán, Mátyus Imre, Pusztai Bertalan: A közösségi média hatása az egészséggel kapcsolatos elképzelésekre és a testképre

Balogh Csaba, Dragon Zoltán, Mátyus Imre, Pusztai Bertalan: A közösségi média hatása az egészséggel kapcsolatos elképzelésekre és a testképre – Szabad Piac 2021. 2. sz. 62-77.

DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2021.2.7

Letöltés

2017 őszén – a Szegedi Tudományegyetem EFOP 361-es projektje keretében – médiatudományi kutatások kezdődtek az egészség diskurzusának mediatizációjáról a Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéken. A számos altémában zajló vizsgálatok egyik iránya a test mediatizációjával, a közösségi médiában megjelenő testképek hatásával foglalkozik. Feltételezésünk szerint egészségről és betegségről, egészséges és esztétikus testről való elképzeléseinket nagymértékben befolyásolja a közösségi média. Különösen erős hatást feltételezhetünk a digitális bennszülött Z generáció tagjai esetében, akik számára az önmediatizáció rutinszerű gyakorlat. 2020 tavaszi kutatásunkban egy kismintás kísérleti kutatást kombináltunk kiválasztott Instagram profilok kommentjeinek elemzésével. Kutatásunk nem reprezentativitásra törekszik, hanem egy szociokulturálisan heterogén csoport (az
egyetemista fiatalok) körében végzett feltáró jellegű vizsgálat, amely publikus képeken és diskurzusokon keresztül igyekszik vizsgálni a médiahasználat és a testkép viszonyát.