Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Fodorné Tóth Krisztina: Fogalmi bizonytalanság és egyszerűsítés: távoktatás, digitális oktatás és társfogalmaik használata a közbeszédben

Fodorné Tóth Krisztina: Fogalmi bizonytalanság és egyszerűsítés: távoktatás, digitális oktatás és társfogalmaik használata a közbeszédben

Szabad Piac 2020. 2. sz.

 DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2020.2.8

Letöltés 

A járványhelyzet okozta változások átmentileg legalábbis felforgatták a közoktatás, sőt részben a felsőoktatás hagyományos tanulási rendszerét is. Tanulók, pedagógusok, oktatók, illetve gyakran szülők egyik napról a másikra olyan szituációban találták magukat, amelyben az elektronikus tanulástámogatás létfontosságú lett. Ennek következtében napvilágra került, hogy az e-learning, az IKT-pedagógia, a digitális tanulás eddig leginkább kiegészítő szerepbe szorult, és a gyümölcsöző alkalmazásához szükséges szemléleti-szervezési változás az oktatási szféra egészében egyszerűen nem ment végbe. A magyar oktatási szféra, amelynek speciális közege eddig csak korlátozottan szembesült a VUCA világában általános élménnyé vált rendszerszintű napi kihívásokkal, egyszerre próbálta a rá jellemző kereteket megtartani, és alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. A fennálló helyzetben már maguknak a fogalmaknak a kezelése is kihívást jelentett mind a szakmai kommunikációban, mind az arra sokszor csak érintőlegesen épülő közbeszédben. Jelen írás ez utóbbi vizsgálatára vállalkozik, a digitális tanulás és a távoktatás vonatkozó fogalomhasználatát véve górcső alá a magyar közbeszéd adott szeletében, mindenekelőtt a közneveléssel kapcsolatos diskurzusokban. Ehhez a szerző a témával foglalkozó online médiamegjelenések (horizontális és vertikális portálok) és kisebb részben hozzájuk kapcsolható közösségimédia-megnyilvánulások (posztok, kommentek) szövegében tapasztalható, megfelelő szóhasználatot térképezi fel. Az írás ennek révén leginkább látkép arról, hogy a kialakuló helyzet milyen módon és fókusszal irányítja a figyelmet a távoktatás korábban kevésbé előtérben lévő, és a digitális tanulás/ digitális oktatás meglehetősen széttartóan kezelt fogalmára.