Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Gerencsér Péter: Második természet?

Gerencsér PéterMásodik természet? –Szabad Piac 2020. 1. sz. 73-90

DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2020.1.7

Letöltés

A tanulmány a mesterséges intelligencia művészeti alkalmazását a linzi Ars Electronica fesztivál a témának szentelt 2017. évi reprezentatív kiállítása fényében vizsgálja, és azt a kérdést teszi fel, hogy művészeti alkotás létrehozása terén versenyre kelhetnek-e a gépek az emberrel. A dolgozat amellett érvel, hogy a MI által felvetett kérdések az első automatikus képrögzítés, a fényképezés korától fogva jelen vannak a diskurzusban, így régi esztétikai hagyományba ágyazódnak. A szerző állítása szerint a mesterséges intelligencia diskurzusa a művészet mimetikus és teremtő szerepével kapcsolatos filozófiai vitákat örökölte meg, az isteni és emberi princípiumokat az ember és a technológia viszonyára írva át. A dolgozat szerint az emberi kreativitás összetettsége és a gondolkodás heideggeri elemzése arra int bennünket, hogy óvatosan közeledjünk a technológia művészi képességeivel kapcsolatos
állításokhoz.