MILTON MŰHELY A TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGÉRT
Az Intézmény TDK csoportjának célja, hogy a különböző területek, - legyen az társadalomtudományi vagy pedagógia, gazdasági -felé orientálódó hallgatóink, oktatóink és szakembereink segítségével tudományos tevékenységekben kipróbálhassák magukat, illetve kutatást, publikálást folytathassanak.A Tudományos Diákköri Műhely
A Tudományos Diákköri (TDK) Műhelyünk a Milton Friedman Egyetem hallgatóinak tudományos csoportja, közössége. Az Intézmény TDK csoportjának célja, hogy a különböző területek, – legyen az társadalomtudományi vagy pedagógia, gazdasági -felé orientálódó hallgatóink, oktatóink és szakembereink segítségével tudományos tevékenységekben kipróbálhassák magukat, illetve kutatást, publikálást folytathassanak.
A Milton Friedman Egyetemen, korábban Zsigmond Király Egyetemen, illetve főiskolán hagyományai vannak a Tudományos Diákköri munkának. Az elmúlt években ez még erősebbé vált, hiszen – kis intézményként – számos díjat nyertek hallgatóink.
Ösztönözzük hallgatóinkat a TDK munka elkezdésére, illetve várjuk azokat a hallgatókat, akik úgy érzik, hogy szívesen elmélyednének egy-egy téma kutatásában, majd pedig a TDK/OTDK keretein belül megmutatnák mit is tudnak.
A TDK Műhely ehhez ad segítséget, mind elméleti, mind pedig gyakorlati oldalról.
TDK témáink oktatóinkhoz kapcsolódnak, melyekről az intézményi TDK felelősöknél érdeklődhetnek:
Tanszéki TDK felelősök:
- Gazdálkodás és Marketing Tanszék: Kovács Áron, főiskolai docens
- Pénzügy és Számvitel Tanszék:Szegediné Dr. Lengyel Piroska, tanszékvezető, főiskolai tanár
- Kommunikáció és Művelődéstudományi Tanszék: Sulyok Tamás, adjunktus
- Nemzetközi és Politikatudományi Tanszék: Laki Ildikó, főiskolai docens, nemzetközi és hazai intézményi koordinátor
- Informatika Tanszék: Dr. Honfi Vid, tanszékvezető, főiskolai tanár
A TDK Műhely tagjai:
- Schottner Krisztina docens, rektor, TDK felelős
- Laki Ildikó docens, TDK titkár
- Szegediné Dr. Lengyel Piroska, főiskolai tanár, tanszékvezető
- Böcskei Balázs, adjunktus
- Vasali Zoltán, adjunktus
- Gerencsér Péter, docens
- Kovács Áron, docens, tanszékvezető helyettes
- Grajczjár István, főiskolai tanár, tanszékvezető
- Szayly József, főiskolai tanár, tanszékvezető
További kérdések esetén Dr. Laki Ildikót kereshetik a laki.ildiko@uni-milton.hu e-mail címen.
Műhelyprogram
A Tudományos Műhely feladata, hogy támogassa a kutatói utánpótlás nevelését, elősegítse a hallgatók és oktatók tudományos fejlődését, valamint keretet adjon a tudományos tevékenységeknek egy adott intézményen vagy tudományterületen belül.
A TM kerete egyfelől lehetőséget biztosít a hallgatók és a kutatók számára a tudományos kutatások el/végzésére, mindamellett, hogy segíti a kutatási témák kiválasztását, kutatási kérdések megfogalmazását, valamint szakmai mentorálást végez.
A Tudományos Műhely egy fejlesztő, támogató és inspiráló tér a tudományos gondolkodás és a szakmai fejlődés számára. Kulcsszerepet játszik az egyetemi és főiskolai kutatási kultúra alakításában, különösen a tehetséges hallgatók mentorálásában és a tudományos közösségi élet élénkítésében, különös tekintettel a középiskolások és a felsőoktatás közötti híd megtalálásában.
A MILTON FRIEDMAN EGYETEM TEHETSÉGPROGRAMJA
Tehetséggondozó program részletes bemutatása 500 karakter: Az intézményi tehetséggondozó program célja a hallgatók folyamatos kiválasztása és bevonása a TDK és egyéb tudományos tevékenységbe. A hallgatókat egyéni és közösségi szinten mentoráljuk, segítjük tehetségük kibontakozását. Mind ehhez a tehetséggondozó műhely ad helyet, illetve teret, melyhez nemcsak az oktatói, hanem a hallgatói segítségnyújtást is előtérbe helyezzük.
A Milton Friedman Egyetem tehetséggondozása a felsőoktatásban tanuló hallgatók kiemelkedő képességeinek felismerésére, fejlesztésére és szakmai támogatására irányuló célzott tevékenységek összessége. Ugyanakkor a középiskolások bevonásával ez teljes mértékben kibővült e korosztályra is, így a folyamat célja, hogy az egyetemisták, középiskolások szakmai, tudományos vagy innovációs potenciálja kibontakozhasson – és hozzájáruljon az értelmiségi utánpótlás és a társadalmi fejlődés erősítéséhez.
MENTORPROGRAM
A mentorprogram célja, hogy a hallgatókat motiválja az általuk választott szakmai aktivitás iránt, illetve hatékonyan csökkentse a lemorzsolódási arányt. A mentorálás személyes/közösségi segítségnyújtást jelent, egyfelől a készségek fejlesztésében, másfelől a tudományos élethez szükséges ismeretek, tudás elsajátításához. Az egyéni és közösségi fejlesztés ugyanakkor más hozadékkal is bír, így a közösségi gondolkodást, az együtt tevékenykedést, mely a későbbi kutatói munka során kiemelten fontos szereppel bír. Ez esetben az is szem előtt tartott tényező, hogy hallgatóink versenyképessége növekedjen a választott területen.