Az iskolai mentálhigiéné olyan megelőző és támogató tevékenységek rendszere, amely segíti a diákokat abban, hogy felismerjék és kezelni tudják érzelmi nehézségeiket, és megtanuljanak egészséges kapcsolatokban élni. A pedagógusok, iskolapszichológusok, szociális munkások és osztályfőnökök mind fontos szerepet töltenek be ebben a folyamatban. A biztonságos, elfogadó iskolai légkör csökkenti a szorongást, növeli a motivációt és javítja a tanulási teljesítményt.
A lelki egészség megőrzése az iskolában nemcsak az egyéni jólétet szolgálja, hanem az egész közösségre hat. Egy támogató osztályközösség, ahol a diákok figyelnek egymásra, elfogadják a különbségeket és képesek együttműködni, erősíti a társas kapcsolatokat és a társadalmi kohéziót. A mentálhigiénés nevelés hozzájárul ahhoz, hogy a gyerekek empatikus, nyitott és felelősségteljes felnőttekké váljanak.
Konferenciánk a fentiek jegyében kerül megrendezésre, elsősorban az addiktológiai és mentálhigiénés, másodsorban a biztonság és védelem, harmadsorban pedig az intézményi struktúrák, illetve rendszerelemek kiemelten fontos részleteinek bemutatására fókuszálva.

Híreink