Az NJSZT Multimédia az oktatásban szakosztálya és a Milton Friedman Egyetem közös szervezésében 2021. november 19-én került megrendezésre „A MÁTRIX kihívásai – A digitális tanítási és tanulási folyamat módszertani kérdései” című szakmai kerekasztal. A rendezvény a vírushelyzetre tekintettel részben jelenléti, részben pedig online csatlakozással várta az érdeklődőket, ahol több mint 20 fő vett részt ebben a hibrid megvalósításban.
A rendezvényen három témában hangzott el gondolatébresztő előadás, majd a résztvevők hozzászólásaival kiegészülve a szakemberek és érdeklődők körül járták a digitális tanítás és tanulás módszertani kérdéseit. A Vodafone Digitális Iskola Programjának szakmai vezetője, Váczi Dorka mutatta be működésüket és vetett fel olyan aktuális kérdéseket, amelyek az iskolák digitális kihívásai kapcsán szinte nap mint nap felmerülnek. Programjukban fontos szerepet kap az iskola-tanuló-szülő hármasának megfelelő együttműködése a sikeres digitális fejlesztések és kultúra kialakítása érdekében. A második előadás kapcsán Gulyás Zsuzsa adott bepillantást egy a közelmúltban lezajlott IT kompetencia projekt eredményeibe, ahol megjelentek azon modern eszközök is (VR és kapcsolódó IT támogatások), amelyek már a ma digitális világának is a magasabb szintű megoldásait képviselik. De mindemellett láthattunk megoldásokat az élmény alapú tanulás kialakításához. Harmadik témaként a gamifikált támogatás lehetőségeiről hallhattunk Sulyok Tamás tolmácsolásában, ezzel is szélesítve a módszertani kultúra kialakításának lehetőségeit.
A kerekasztal mind tartalmi szempontból, mind jelenléti és online megoldásával sikeresen dolgozta fel a kitűzött témát. A hozzászólásokon keresztül is érzékelhető volt a digitális módszerek oktatásban történő alkalmazásának aktualitása, a megoldások keresésének fontossága.
Híreink