Guld Ádám: Sportolók, rajongók, influencerek. Szurkolói szokások változása az online térben – 2021. 2. sz. 78-88.
DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2021.2.8
A digitális médiakultúra térhódítása napjainkban az élet szinte minden területén tetten érhető. Az online média a leghétköznapibb praxisokban is új megoldásokat eredményez, és ez alól a sport és az ahhoz kapcsolódó rajongói kultúrák működése sem képez kivételt. A 2010-es évek közepétől már jól megfigyelhető az a trend, ahogyan a sportolók, a sportesemények, illetve ezek rajongói egyre jelentősebb mértékben kapcsolódnak az online színterekhez. Az említett átalakulás jelentős változásokat generál, és ezeknek gyakran egészen távolra mutató hatásai is lehetnek. Az egyik ilyen jelenség, hogy a sport kiválóságai az online véleményvezérek vagy influencerek szerepében tűnnek fel. Tanulmányomban ezeket a folyamatokat mutatom be egy friss kutatás eredményei alapján, ami a magyar szurkolói szokások változásait vizsgálta a 2021-es Labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán. Ezt követően a tanulmány második fele arra fókuszál, hogy a szurkolói gyakorlatok változása hogyan járul hozzá ahhoz, hogy a sportolók az influencer piac legértékesebb szereplőivé váljanak.
Híreink