Engedélyek beállítása

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk. Az alábbiakban az egyes kategóriák alatt részletes információkat talál minden sütiről.

A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz. ... 

Mindig aktív

A szükséges sütik döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni.Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.

Nincs megjeleníthető cookie.

A funkcionális sütik segítenek bizonyos funkciók végrehajtásában, például a weboldal tartalmának megosztásában a közösségi média platformokon, visszajelzések gyűjtésében és más, harmadik féltől származó funkciókban.

Nincs megjeleníthető cookie.

Analitikai sütiket használnak annak megértésére, hogy a látogatók hogyan lépnek kapcsolatba a weboldallal. Ezek a cookie-k segítséget nyújtanak a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalmi forrásról stb.

Nincs megjeleníthető cookie.

A teljesítmény-sütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, amelyek hozzájárulnak a látogatók jobb felhasználói élményének biztosításához.

Nincs megjeleníthető cookie.

A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat személyre szabott hirdetésekkel juttassák el a korábban meglátogatott oldalak alapján, és elemezzék a hirdetési kampány hatékonyságát.

Nincs megjeleníthető cookie.

Oldal kiválasztása

Sándor Alexandra Valéria: Önreprezentáció a közösségi médiában a Covid19-járvány első és második hullámának idején

Sándor Alexandra Valéria: Önreprezentáció a közösségi médiában a Covid19-járvány első és második hullámának idején – Szabad Piac 2021. 1. sz. 72 – 84.

DOI: 10.56233/SZABADPIAC.2021.1.9

Letöltés

A közösségi média olyan változatos és dinamikusan fejlődő online tér, amely számos platformot foglal magában. Ezek a platformok sokunk mindennapi életének részévé váltak, és fontos interakciós térré nőtték ki magukat. A közösségi média két alapvető tulajdonsága, hogy átível a földrajzi és kulturális határokon, illetve a hagyományos tömegkommunikációs mintákkal ellentétben felcserélhető benne a küldő és a fogadó fél szerepe. Jelen kísérleti tanulmány célja, hogy rávilágítson a közösségi médiabeli önreprezentációban történt változásokra, valamint azok mentálhigiénés összefüggéseire magyar felhasználók körében,
a Covid19-világjárvány első és második hulláma alatt kitöltött online kérdőív segítségével.
A kétlépcsős adatfelvétel eredményei alapján mind a közösségimédia-használatra fordított idő, mind pedig az önreprezentatív jellegű fényképek és videók gyakorisága megnőtt a járványhullámok idején, és a „szelfik” számítottak a legnépszerűbb tartalomtípusnak e téren. Ami a mentálhigiénés összefüggéseket illeti, jelentősen többen voltak súlyos depresszív
zavar szempontjából veszélyeztetettek azoknak a körében, akik naponta legalább egyszer küldtek magukról vagy a hozzájuk közelállókról képet vagy videót a Messengeren, vagyis azon a platformon, ahol az ilyen típusú tartalmak megosztására való hajlandóság a leginkább megnövekedett, ráadásul az érintettek aránya a második hullám idején tovább emelkedett.