Prof. Dr. Radovan Madleňák

egyetemi tanár

Bemutatkozás

1997-ben szerzett egyetemi diplomát a szlovák Zsolna-i Egyetemen (University of Zilina) kommunikáció gazdaságtana területen.
2004-ben szerzett doktori fokozatot közlekedés és kommunikáció technológia területen. 2018-ban kapott egyetemi tanári címet.
1997 óta dolgozik oktatóként a Zsolna-i Egyetemen, de számos külföldi egyetemen is oktat vendégprofesszorként.
2010-2018 között tudományos és kutatási dékánhelyettesi pozíciót is betöltött.
2017 óta a Zsolna-i Egyetem kutatólaborjának vezetője.
Számos publikációval rendelkezik rangos folyóiratokban.

DOKTORI.HU

He graduated from the Univesity of Zilina in 1997 in the economics of communication. He obtained PhD in the field of transportation and communication technology in 2004. In 2018, he was awarded the professor title. He has been lecturing at the University of Zilina since 1997 as well as at several other foreign universities as visiting professor. Between 2010 and 2018 he was the vice-dean for science and research. Since 2017, he has been the head of the research lab of the University of Zilina. He has numerous publications in high ranked journals.

 

Oktatott tantárgyak, témakörök

  • System modelling
  • Information and its transmission
  • Telematic services
  • E-commerce
  • Technology of telecommunications and radiocomunications
  • Software engineering
  • E-business
  • Internet marketing
  • E-commerce marketing
  • Electronic payment systems
  • E-marketing
  • Postal networks
  • Optimisationa amd modelling of postal processes
  • Postal engineering
  • Information systems in porcess and service management
  • Theory of communication systems
  • Multimedia webdesign
  • Transport systems
  • Transport economy
  • Ecommerce logistics and Marketing
  • Design and optimisation of Transportation networks

 

Publikációk

MTMT

Az utóbbi 5 év legfontosabb publikációi

  • Madlenak, R; D’Alessandro, SP; Marengo, A; Pange, J; Neszmelyi, GI: Building on Strategic eLearning Initiatives of Hybrid Graduate Education a Case Study Approach: MHEI-ME Erasmus plus Project, Jul 2021, SUSTAINABILITY 13 (14)
  • Madlenak, R., & Madlenakova, L. (2020). Multi-criteria evaluation of e-shop methods of delivery from the customer’s perspective. TRANSPORT PROBLEMS, 15(1), 5-14.
  • Madlenakova, L., Matuskova, M., Madlenak, R., & Drozdziel, P. (2018). Quantitative Analysis of the Competitive Environment in the Electronic Communications Sector. In I. Kabashkin, I. Yatskiv, & O. Prentkovskis (Eds.), Reliability and Statistics in Transportation and Communication (Vol. 36, pp. 413-421). Dordrecht: Springer.
  • Sarkan, B., Skrucany, T., Semanova, S., Madlenak, R., Kuranc, A., Sejkorova, M., & Caban, J. (2018). Vehicle coast-down method as a tool for calculating total resistance for the purposes of type-approval fuel consumption. Scientific Journal of Silesian University of Technology-Series Transport, 98, 161-172
  • Madlenak, R., Dutkova, S., Hostakova, D., & Sarkan, B. (2018). Reliability enhanement using optimization analysis. Scientific Journal of Silesian University of Technology-Series Transport, 100, 115-125.

További fontos publikációk

  • Drozdziel, P., Winska, M., Madlenak, R., & Szumski, P. (2017). Optimization of the position of the local distribution centre of the regional post logistics network. TRANSPORT PROBLEMS, 12 (3), 43-50
  • Madlenak, R., Madlenakova, L., Stefunko, J., & Keil, R. (2016). Multiple approaches of solving allocation problems on postal transportation network in conditions of large countries. Transport and Telecommunication Journal, 17(3), 222-23
  • Madlenak, R., Madlenakova, L., & Stefunko, J. (2015). The variant approach tot he optimization of the postal transportation network in the conditions of the Slovak Republic. Transport and Telecommunication Journal, 16(3), 237-24
  • Madlenak, R. (2017). The study of the advertising perception on the customers segment of mobile operators in Slovak Republic. In D. Petranova, L. Cabyova, & Z. Bezakova (Eds.), Marketing Identity: Online Rules, Pt Ii (pp. 146-153)

 

Kutatási területek

  • Közlekedésgazdaságtan
  • Logisztika
  • E-marketing
  • E-business
  • E-kereskedelem
  • Digitális üzleti stratégiák
  • Kommunikáció gazdaságtana

Díjak, elismerések

  • Rektori kitüntetés a legjobb publikációs tevékenységért a 2018-as évben

Tudományos, szakmai, közéleti tevékenységek, megbízatások

  • A Zsolna-i Egyetem Közlekedési, Közlekedés- és Kommunikációgazdaságtani Kar tudományos tanácsának tagja
  • A Zsolna-i Egyetem Biztonságmérnöki Kar tudományos tanácsának tagja
  • A Jana Pernera Közlekedési Kar tudományos bizottságának tagja a cseh Pardubice-i Egyetemen
  • Doktori tudományos bizottság tagja a cseh Pardubice-i Egyetemen

Tanszékvezető

E-mail cím

gmt@uni-milton.hu

Telefonszám

061 454 7600 / 190-es mellék

Terem

“B” épület, 110-es terem

Fogadóóra

Egyeztetés alatt