Az Alkalmazott Infokommunikációs Kutatócsoport workshopja

Az Alkalmazott Infokommunikációs Kutatócsoport workshopja
Időpont: 2019. Május 03. 13:30.
Helyszín: Milton Friedman Egyetem, aula

Online/Offline

Lehet offline élni, de vajon érdemes-?

Szűts Zoltán nemrég megjelent, Online című kötetében az internetes kommunikáció és média komplex világát mutatja be. A könyv széles skálán vizsgálja az online kommunikációs formák és a tartalomtípusok történetét és elméletét. Horizontja számos, a témával kapcsolatos gyakorlati jelenségre kiterjed. Alapvetően arra kíváncsi, hogy a bemutatott online folyamatok és jelenségek hogyan ágyazódnak be kulturális rendszerünkbe, illetve milyen hatással vannak a társadalom szerkezetére és dinamikájára. Egyik alapállítása, hogy a paradigmaváltás már olyan mértékű, hogy szingularitáshoz értünk. Talán nincs visszaút a kizárólag offline világ felé?
A történelem során egyetlen kommunikációs forma vagy médium sem épült be ilyen erősen a kultúra és a társadalom alrendszereibe.

Az esemény másik témája, hogy most végzett kutatásában Mihalik Judit vezető kutató arra volt kíváncsi, milyen hatása van annak, ha egy személy kivonul az online világ talán legmeghatározóbb szegmenséből, a Facebookról. Az első adatok szerint főként a fővárosban és nagyvárosokban élő, magasabb végzettségűek csatlakoztak a kísérlethez. A jelentős többség egyszerűen ki akarta próbálni, hogy milyen az élet Facebook nélkül, vagy egyszerűen csak nem akart mások életével foglalkozni egy ideig – különös tekintettel a személyeskedő vagy másokat nem tisztelő kommentekre. Mindössze 4% jelezte, hogy függőségnek éli meg a
Facebook-jelenlétet és ezért hozta meg a döntést.

A workshopon megvitatjuk, hogy milyen következményekkel jár a kivonulás az online térből, és mennyire vagyunk az információs társadalom tagjaiként a közösségi média rendszereire utalva.

Beszélgetőtársak:

  • Szűts Zoltán, a kutatócsoport vezetője,
  • Mihalik Judit, vezető kutató,
  • Jászberényi József, a Szenior Akadémia vezetője, a kutatócsoport tagja,
  • Hegyi Kálmán digitális marketing szakértő, a kutatócsoport tagja.

A kutatócsoport tagjait és minden érdeklődőt szeretettel várunk!