Alkalmazott infokommunikációs kutatócsoport

Az infokommunikációs technológiák mindennapi életbe való beépülésének következményeként radikálisan megváltozott az információszerzés, a kommunikáció, az alkotás folyamata de a munka világának szerkezete, illetve a marketing módszerei is. Számos új kihívással néz szembe az egyetemi szféra, a munkaerőpiac és a jog.

 

A folyamatos internetkapcsolattal rendelkező mobil eszközök beépültek a mindennapi életbe, a közösségi média mind több egyén számára jelenti az elsődleges kommunikációs csatornát, a hálózat alapú számítógépes rendszerek lehetővé teszik az új együttműködési módok használatát, a szenzorokkal ellátott okoseszközök korábban nem látott követő, analizáló és targetáló módszerek kidolgozását biztosítják. A tartalom jelentős része digitális formában és digitális csatornákon érkezik, interaktív és multimediális. A dolgok internete – Internet of Things kiterjedése folyamatosan nő, itt az okoseszközök kommunikálnak automatizált módon. A felhasználóktól és szenzoroktól gyűjtött óriási adatmennyiség – Big Data – korábban nem látszó mintázatok észrevételét teszi lehetővé, ezáltal pedig a különböző folyamatok automatizálását, az oktatás optimalizálását, az oktatók pontosabb értékelését. A chatbotok a B2C kommunikációt támogatják, míg a crowdsourcing a munkavégzés új formáját ígéri. Az augmentált és kiterjesztett valóság a képi fordulatra építve új szemléletmódot kölcsönöz, melyből az oktatás és annak rendszerei profitálhatnak, míg a mesterséges intelligencia egyszerre segíti a stake holdereket és mindennapi felhasználókat a döntéshozásban. Ez az átalakulás számos előnnyel járhat, de a szakirodalom a disruptive jelzót is használja, ami utal a technológia zavarkeltő jellegére is.

 

Kutatócsoportunkban a különböző tudományterületekről érkező tagok éppen ezért arra vállalkoztak, hogy a dicruptive technológiákat és jelenségeket széles horizonton vizsgálják, a témában publikációkat jelentessenek meg.

2018 őszétől az Egyetem éves konferenciát és hozzá kapcsolódó workshopot szervez, ahol az akadémiai, üzleti és állami szféra szereplőivel közösen foglalkozunk az infokommunikáció és digitalizáció legfontosabb kérdéseivel.

A kutatócsoport a saját, illetve a konferencia anyagaiból nyomtatásban megjelenő, tematizált tanulmánykötet megjelenését is tervezi évente.

A kutatócsoport tagjai és az általuk vizsgált témák

 

  • Szűts Zoltán főiskolai tanár, rektori megbízott (vezető): infokommunikáció, digitális média, információs társadalom, digitális egyetem
  • Szatmári Péter főiskolai tanár, rektor: digitális egyetem
  • Schottner Krisztina főiskolai docens, rektorhelyettes (tag): információs társadalom
  • Jászberényi József főiskolai tanár (tag): generációk az interneten
  • Sulyok Tamás adjunktus (tag): digitális egyetem, digitális munka program, e-learning, gamifikáció
  • Vági Róbert óraadó (tag): digitális marketing
  • Hegyi Kálmán óraadó (tag): digitális média, digitális marketing
  • Mihalik Judit óraadó (tag): digitális egyetem
  • Gerencsér Péter óraadó (tag): digitális tartalom
  • Papp János Tamás óraadó (tag): új média jogi kihívásai
  • Kabai Imre: ifjúság-kutatás

 

Kapcsolatszuts.zoltan@uni-milton.hu